En så ärlig bild från mitt kök.. Lite tomatsås på kaklet och sådär snyggt. 

Tomatsåsen: En förpackning krossade tomater, massa olivolja, massa flingsalt och en näve hackad basilika som fick puttra på medans allt annat förbereddes.
Bechamelsås (TIPSTIPSTIPS! Gör såsen i en Le Creuset-gryta med emalj, bränner aaaldrig fast): smälte 2 msk smör, vispade ner 2 msk potatismjöl, hällde på 5-6 dl mjölk och strödde ner några dl riven ost. 
Spenaten kokade jag i lite vatten och hällde sedan av vattnet.
Ner med spenaten i tomatsåsen, ser kanske inte så super gott ut men jag lovar att det är det!
Eftersom jag inte har hittat några färska, glutenfria lasagneplattor så använde jag torkade som jag kokade i några minuter så att dom gick att forma. Fyllde med spenatblandningen.
Okej.. Jag tycker om bechamelsås och ost, som ni kanske ser. Hällde iallafall över såsen och så lite extra ost på toppen.
In i ugnen på 200 grader tills det har fått fin färg. Det blev godkänt av sambon som inte ens gillar spenat, vilket är typ bästa betyget. 

Kommentera

Publiceras ej