Den här bilden ser ju super aptitlig ut............. men det är kyckling som marinerar. Kände att hellre det än råa kycklingfiléer. 
Börja med att dela kycklingfiléerna på mitten så att dom blir tunnare. Marinaden är 3 dl naturell yoghurt, en tesked ingefära, två vitlöksklyftor, en matsked paprikapulver, en matsked garam masala, en matsked korianderblad, en matsked citronjuice och en tesked cayennepeppar.
Låt marinera i kylskåp i minst 30 minuter. 
Stek i grillpanna och låt sedan stå i ugnen i 5 minuter på 200 grader. Vi åt det med ris och pressade lime över. Jag blev riktigt nöjd! 
Hacka up en tredjedel av en purjolök och två vitlöksklyftor + bacon.

Stek allt tills det får fin färg.
Slå på matlagningsgrädde, om du vill ha såsen lite tjockare så kan du lösa upp lite potatismjöl i vatten och låt puttra på en stund.  
Glöm inte att koka (glutenfria) pastan medan du gör såsen. Häll sedan av vattnet och i med pastan i såsen. KLART!
  • MÅNDAG: Grönsakscurry med kokosmjölk och ris
  • TISDAG: (Äter inte hemma)
  • ONSDAG: Tandoorikyckling och ris
  • TORSDAG: (Äter årets första julbord)
  • FREDAG: (Äter inte hemma)
  • LÖRDAG: (Äter inte hemma)
  • SÖNDAG: Vegetarisk chilli
  • MÅNDAG: Kyckling fylld m fetaost & soltorkade tomater
  • TISDAG: Tomatsoppa med tortellini
  • ONSDAG: (Äter inte hemma)
  • TORSDAG: GOD JUL!
  • FREDAG: FORTSATT GOD JUL!
  • LÖRDAG: Steak nachos
  • SÖNDAG: Quinoaburgare med pommes