Igår skulle det egentligen bli krutonger till soppan men det fick bli tortellini fylld med ricotta och spenat. 
Jag använde tomatsåsen som blev över från pizzan igår, hällde på mer vatten och rostade lite mer tomater och paprika för att sedan mixa ner. 
Sen var det bara att slänga ner tortellini och koka enligt anvisningarna. 


Jag försöker att alltid äta glutenfritt eftersom jag har IBS och får väldigt ont i magen när jag ätit gluten. Min mage blir också mer pålitlig och stabil när jag inte äter gluten, mår helt enkelt bättre utan. Idag kände jag mig dock sugen på vanlig pasta och har inga planer imorgon så då får jag skylla mig själv om jag har ont i magen. 


Den här maträtten är ju lätt att göra glutenfri genom att använda glutenfri pasta eller kanske lite smulad fetaost på. 

Kommentera

Publiceras ej